2014-11-17 10:54:00

INTEGRIRANI DAN

U tjednu u kojem smo obilježavali Dane kruha, 20. 10. 2014. godine, planirali smo integrirani dan u prvim i drugim razredima. Kroz nastavne predmete (priroda i društvo, hrvatski jezik, likovna kultura, glazbena kultura i vjeronauk), učenici su vidjeli proces nastajanja kruha, od pšeničnog zrna do finalnog proizvoda, kruha, lepinje i kifli.

Osmislili smo nastavni dan u kojem ćemo posjetiti imanje obitelji Živković koji peku sami kruh u svojoj peći za cijelu obitelj. Okupili smo se u školi i zajedno s učiteljicama prvog i drugog razreda (Marija Gašparović i Branka Blažević), pedagoginjom (Mara Čović) i vjeroučiteljicom (Klara Živković) krenuli na unaprijed dogovoreni posjet imanju obitelji Živković.

Kad smo došli na imanje, dočekao nas je miris svježe pečenih kiflica, lepinja i kruha, koje je domaćica počela mjesiti i peći u ranim jutarnjim satima. Domaćini su nas proveli imanjem na kojem je bilo zorno vidljivo ambar za pšenicu, stari mlin, brašno spremljeno u vreće, korito za mjesiti brašno od kojeg se pravi kruh i ostali pekarski proizvodi, krušna peć i sva pomagala za rad kod pečenja kruha...

Uslijedio je „fruštuk“  (domaće kiflice, lepinja pečena na domaćoj slanini, masna lepinja) koji smo započeli molitvom i blagoslovom. Obilan  i neobičan (u ponudi pizza, čipsa, smokia, hamburgera, sendviča) „fruštuk“  za današnje vrijeme domaćica nam je objasnila razlog ovakvog doručka nekada (težak fizički rad na njivi) i potreba za većim količinama kruha.

Nakon doručka uslijedila je radionica u kojoj su učenici zajedno s domaćicom oblikovali pekarske proizvode i primjenili upute domaćice kod izrade lepinje  i kruha. Za vrijeme rada imanjem se orila pjesma. Učenici su pjevali pjesme „Mlin“, „Pekar“ i „Lipo ti je rano uraniti“ a pridružio im se domaćin koji je taj dan slavio rođendan a i član je velikog župnog crkvenog zbora.

Svi učenici i domaćini bili su puni dojmova, neke ćemo Vam izdvojiti. Učenici su naveli kako im se sviđa ovakav način rada, voljeli bi da se ovakva nastava češće izvodi, te da su prvi puta vidjeli proces nastajanja kruha na ovaj način. Sutra dan su svoje doživljaje i stečeno iskustvo prenijeli na papir opisujući i crtajući ono što su vidjeli i doživjeli. Radove su izložili u holu škole te su tako bili vidljivi svim učenicima. Domaćini su bili vrlo srdačni i gostoljubivi, a bili su vrlo sretni i zadovoljni što su nas baš oni primili na svoje imanje na kojem nikada nije bilo toliko puno školske djece a domaćinu je ovo bio naljepši i najveseliji rođendan.

Cilj integriranog dana bio je ostvarenje školskog kurikuluma te povezivanje škole i lokalne zajednice. Ovim smo htjeli istaknuti važnost tradicijske kulutre i života na ovim prostorima u našoj lijepoj Slavoniji.

Mara Čović, pegoginja i Klara Živković, vjeroučiteljica


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Štitar