2010-10-02 13:03:00

Čini li nas multitasking glupljima?

U ovo digitalno, informacijsko doba svi pokušavamo odraditi što više poslova istovremeno. Dijelom zbog manjka vremena, dijelom zbog previše informacija, dijelom zato što nam je dosadno raditi samo jednu stvar.

 

Istraživanja često govore o tome kako je današnjoj djeci multitasking prirodan način života i rada, a nama starijima samo preostaje da se na to priviknemo. No, naišla sam na zanimljivo istraživanje koje govori da se s povećanjem brzine prebacivanja između različitih zadataka gubi na kvaliteti rješavanja zadataka. Dakle, radimo više, ali uz lošije rezultate.

Sad imate priliku provjeriti kako istovremeno rješavanje više zadataka djeluje na vas.

Na stranicama New York Timesa nalazi se zanimljiva “igrica” kojom se testira koliko brzo vaš mozak reagira na promjenu vrste zadatka tj. koliko vam je vremena potrebno da riješite zadatak drugačijeg tipa. radi se o zadacima u kojima trebate prepoznati je li zadani broj paran ili neparan ili prepoznati je li zadano slovo samoglasnik ili suglasnik. Prije samog zadatka pojavi se riječ number ili letter koja vam kaže trebate li obratiti pažnju na broj ili slovo u zadatku.
Za slučaj da vam treba prijevod: even znači paran (brojevi , 4, 6, 8,…), odd je neparan (brojevi 1, 3, 5, 7,…), vowel su samoglasnici (a, e, i, o, u), a consonant suglasnici (sva ostala slova). Da biste bili brži koristite tipke sa strelicama na tipkovnici. Na kraju će vaš rezultat biti prikazan uz prosječne rezultate za osoba koje rade na više zadataka istovremeno (high multitaskers) i onih koji rade na jednom po jednom zadatku (low multitaskers). Isprobajte i sami.

Na istim stranicama dostupan je još jedan test – u njemu se određuje koliko dobro zadržavate pažnju, tj. koliko vas suvišne informacije ometaju u rješavanju zadatka.  U zadatku trebate odgovoriti jesu li crveni pravokutnici zarotirani u odnosu na početni položaj ili ne, a pritom se pojavljuje niz plavih pravokutnika koji vas ometaju. Isprobajte i sami. Na početku oba testa imate nekoliko zadataka za vježbanje, a onda 20 zadataka na kojim se mjeri vrijeme i točnost.


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Štitar