Treba redovito da se gradivo ne nagomila. Važno je dobro razumjeti ono što učimo. Napamet se uče npr.pjesmice, definicije i formule, dok različita štiva i lekcije trebamo znati prepričati svojim riječima.
• treba učiti aktivno.
Tijekom učenja dobro je vježbati rješavanje zadataka, potcrtavati najvažnija mjesta u tekstu, potražiti značenje nepoznatih riječi (rječnik, leksikon…), čitati tekst ispod slika, grafikona, fotografija, pitati ono što nije razumljivo…
• da bismo dobro učili moramo biti odmorni.
• trebamo napraviti više kratkih predaha za vrijeme dugotrajnog učenja. Pauze neka traju najmanje 5, a najviše 15 minuta.
• dobro je napraviti tjedni plan učenja.
• ako smo na satu pažljivi, kod kuće ćemo gradivo brže naučiti.
• prije učenja potrebno je pripremiti sav pribor, knjige , bilježnice kako kasnije nebi prekidali učenje.
• važno je da radno mjesto (tj. Mjesto učenja)uvijek bude isto i da se na tom mjestu ne radi ništa drugo već samo uči.
• za vrijeme učenja potrebno je imati mir i tišinu (bez razgovorau blizini onog koji uči, buke, slušanja radia, tv-a i sl.)
• u prostoriji u kojoj učimo treba biti dovoljno svjetlosti i zraka (bolje ćeš pamtiti i neće ti se spavati).
• uči se na stolici - krevet je izvrsno mjesto za odmor i opuštanje, ali ne i za učenje.
• najveći neprijatelj učenja je zaboravljanje, a najveći prijatelj ponavljanje.
• zaboravljanje je najjače odmah nakon učenja. Zato treba ponoviti naučeno gradivo 30 minuta nakon učenja, a poslije - 2 dana nakon učenja.
• ukoliko moramo učiti više sadržaja u kratkom vremenu, neka oni budu različiti.
Tada je interferencija manja (kad učenje jednog gradiva ometa učenje drugog).
• dobro je koristiti različite postupke koji olakšavaju pamćenje.
Npr. Možemo povezati sadržaj koji se želi upamtiti s nekim drugim sadržajem koji se lakše pamti.
Tako osoba koja bolje pamti riječi od brojeva može povezivati pojedine brojeve s riječima (npr. Jedan - žedan, devet- krevet) i umjesto brojeva pamtiti riječi.